Про це зазначила дружина Президента України Марина Порошенко, перебуваючи на Житомирщині та Харківщині.

 

Відповідаючи на запитання, як реалізується в українських інклюзивних школах пілотний проект благодійного Фонду Порошенка, за її словами, ця робота здійснюється досить успішно: "Проект по впровадженню інклюзивної освіти у всіх регіонах України проходить, дуже гарно. Хочу подякувати за це всьому суспільству: і освітянам, і місцевій владі. І батьки, і діти прагнуть кращих умов для навчання та розвитку. Всі хочуть, щоб діти могли потрапити до тієї школи, яка їм подобається, а не до тієї, яку їм нав’язують чи рекомендують. Коли батьки дітей з особливими освітніми потребами дізнаються, що школа провела реконструкцію приміщень, готова до того, щоб приймати таких дітей та навчати їх за індивідуальними планами, вони ведуть своїх дітей у такі школи, а не в інтернати", – сказала Марина Порошенко. На її думку, інклюзивна освіта для України є вкрай потрібною.

На Тернопільщині у 2017/2018 навчальному році функціонуватимуть 35 загальноосвітніх навчальних закладів з 61 інклюзивним класом, 1 спеціальна школа, 3 спеціальні школи-інтернати, 3 навчально-реабілітаційні центри та 2 навчально-виховні комплекси. Навчатимуться в інклюзивних класах 79 дітей з особливими освітніми потребами, а це майже на 50% більше, ніж торік.

«Це надзвичайно добра ініціатива, адже запровадження інклюзивного навчання перш за все створює передумови для інтегрування дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір. Саме тому, наше завдання – щоб кожна дитина з особливими потребами, враховуючи її індивідуальні потреби, здібності та інтереси, могла здобувати освіту разом зі своїми однолітками у звичайних класах», – зазначив голова облдержадміністрації Степан Барна.

При цьому, він повідомив, що сьогодні керівники загальноосвітніх навчальних закладів області звертають особливу увагу на створення відповідних умов з урахуванням особливостей розвитку дітей з інвалідністю. А це – доступність будівель і приміщень, використання належних форм і методів навчально-виховної роботи, психолого-педагогічний супровід, налагодження співпраці з батьками.

«Інклюзивна освіта – це пріоритет держави. Тому під час поточного навчального року, щоб дотриматися даного алгоритму, провідну роль повинні відігравати місцеві органи управління освіти. Загалом у 649 загальноосвітніх навчальних закладах вже створено архітектурну доступність для дітей з обмеженими фізичними можливостями. Це певною мірою й покращило ситуацію в області – збільшилася й кількість інклюзивних класів, і дітей, які там навчатимуться. Минулого навчального року для дітей з особливими освітніми потребами, які навчалися в загальноосвітніх навчальних закладах, була виділена освітня субвенція. Ці кошти були спрямовані на оплату праці педагогічним працівникам та на покращення матеріальної бази. На 2017/2018 навчальний рік така субвенція теж передбачена. Через це в нашій області буде ще більше інклюзивних класів, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти», – підкреслив Степан Барна.

 


Facebook

1000 символів ліворуч